Namen razširjenega programa osnovne šole je vsem učencem in učenkam omogočiti zdrav in celostni osebnostni razvoj, ki sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam, ob smiselnem upoštevanju individualnih aspiracij in pričakovanj. Razširjeni program osnovne šole omogoča tudi bolj poglobljeno spoznavanje učencev in prispeva k medsebojnemu sodelovanju in razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci in učenci, kar pomembno pripomore k večji motiviranosti obojih za doseganje ciljev osnovnošolskega programa v celoti. Razširjeni program osnovne šole je zato treba po eni strani razumeti kot komplementarni del obveznega programa, saj je mogoče namene in cilje tako enega kot drugega uresničevati samo v smiselni sinergiji, po drugi strani pa je njegov namen dosegati tudi lastne, specifične cilje, ki jih zgolj v obveznem programu ni mogoče udejanjati v celoti.
V razširjeni program se učenci vključujejo prostovoljno.
Razširjeni program po sprejetju novega koncepta obsega:
- področje gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje;
- področje kultura in državljanska vzgoja;
- področje učenje učenja.
Kurikulum za razširjeni program osnovne šole je na voljo v Digitalni bralnici ZRSŠ na povezavi.
Razširjeni program pred sprejetjem novega koncepta obsega:
- podaljšano bivanje, ki ga osnovna šola organizira za učence od 1. do 5. razreda, za učence, ki so usmerjeni v prilagojene izobraževalne programe ali v posebni program, pa šola organizira podaljšano bivanje do zaključka izobraževanja v osnovni šoli;
- jutranje varstvo za učencev prvega razreda;
- dodatni pouk se organizira za učence, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja;
- dopolnilni pouk se organizira za učence, ki potrebujejo pomoč pri učenju;
- interesne dejavnosti za razvijanje različnih interesov učencev;
- pouk neobveznih izbirnih predmetov.
Šola ponudi neobvezne izbirne predmete učencem 4., 5. in 6. razreda (pouk drugega tujega jezika, umetnosti, računalništva, športa ter tehnike) ter učencem 7., 8. in 9. razreda (drugega tujega jezika kot neobvezni izbirni predmet).
V okviru razširjenega programa se izvaja pouk otroškega in mladinskega pevskega zbora.
Vir: ZRSŠ – Razširjeni program
Svoje otroke lahko na dejavnosti v Rap-u za šolsko leto 2024-25 prijavite na povezavi.
Letni delovni načrt za RaP 2024-25
Dejavnosti Razširjenega programa v šolskem letu 2024-25:
1. PODROČJE: GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO TELESNO IN DUŠEVNO POČUTJE | ||
Sklop: Gibanje | ||
IME DEJAVNOSTI | RAZRED | UČITELJ |
Igramo se | 1. – 5. | Ana Kostanjšek, Reneja Sara Centrih, , Polona Kovač |
Gibanje | 1. – 9. | Rok Lorger, Boštjan Artiček, Reneja Sara Centrih Kačičnik |
Aktivni odmor | 1. – 9. | Polona Kovač, Reneja Sara Centrih Kačičnik, Boštjan Artiček |
Sklop: Hrana in prehranjevanje | ||
IME DEJAVNOSTI | RAZRED | UČITELJ |
Postani kuharski mojster | 2. – 5. | Katja Kovač, Polona Kovač |
Kuhna pa to | 5. – 9. | Mateja Pintar |
Bonton prehranjevanja | 1. – 5. | Ana Kostanjšek, Reneja Sara Centrih Kačičnik, Polona Kovač, Sanja Centrih |
Zelišča male čarovnice | 4. – 5. | Mateja Pintar |
Sklop: Zdravje in varnost | ||
IME DEJAVNOSTI | RAZRED | UČITELJ |
Naše okolje | 2. – 5. | Sanja Centrih |
Prva pomoč | 6. – 9. | Tadeja Senica |
2. PODROČJE: KULTURA IN TRADICIJA | ||
Sklop: Kultura, umetnost in dediščina | ||
IME DEJAVNOSTI | RAZRED | UČITELJ |
Otroški pevski zbor | 2. – 5. | Katja Kovač, Reneja Sara Centrih Kačičnik |
Mladinski pevski zbor | 6. – 9. | Katja Kovač |
Glasbene urice | 1. | Katja Kovač |
Mali inštrumenti | 2. – 5. | Reneja Sara Centrih Kačičnik |
Korajža velja | 2. – 9. | Reneja Sara Centrih Kačičnik, |
Na odrskih deskah | 3. – 5. | Polona Kovač |
Igrajmo se gledališče | 6. – 9. | Polona Kovač |
Ustvarjalnica | 3., 4. | Barbara Hebar |
Fotopustolovci | 5. – 9. | Barbara Hebar |
Razredni cajtng | 4. – 5. | Mateja Pintar |
Sodobno kmetijstvo | 2. – 5. | Ana Kostanjšek |
Ustvarjalni kotiček | 1. | Ana Kostanjšek |
Sklop: Kultura sobivanja | ||
IME DEJAVNOSTI | RAZRED | UČITELJ |
Dobro jutro | 1., 2. | Nataša Robič, Polona Kovač, Sanja Centrih |
Dobro jutro, dobro smo | 2. – 5. | Nataša Gobec |
Čuječnost | 2. – 5. | Andreja Perko |
Sklop: Tuji jeziki | ||
IME DEJAVNOSTI | RAZRED | UČITELJ |
Hallo Freunde | 4., 5., 6. | Sanja Centrih |
3. PODROČJE: UČENJE UČENJA | ||
Sklop: Samostojno in sodelovalno učenje | ||
IME DEJAVNOSTI | RAZRED | UČITELJ |
Več znam, več veljam | 1. – 5. | Mateja Frece, Barbara Hebar, Andreja Perko, Magda Doberšek, Ivo Perko |
Angleščina SOS/SOS+ | 6. – 9. | Nataša Gobec |
Slovenščina SOS/SOS+ | 6. – 9. | Polona Kovač, Nataša Robič |
Geografska doživetja | 6. – 9. | Teja Bezgovšek |
Radovedne glavce | 4. – 9. | Barbara Hebar |
Matematika SOS/SOS+ | 6. – 9. | Teja Bezgovšek |
Skupaj zmoremo na RP (ISP) | 1. – 5. | Reneja Sara Centrih Kačičnik |
Skupaj zmoremo na PS (ISP) | 6. – 9. | Boža Jazbinšek, Ana Plemenitaš |
Pravljična gibalnica | 1., 2. | Polona Kovač |
Bralna značka | 4., 5. | Polona Kovač |
Red je domačo nalogo naret’ | 1. – 5. | Nataša Gobec, Ana Kostanjšek, Katja Kovač |
Logično! | 1. – 5. | Marija Blažič |
Sklop: Igra in samostojno načrtovanje prostega časa | ||
IME DEJAVNOSTI | RAZRED | UČITELJ |
Šah | 3. – 5. | Nataša Gobec |
Igramo se | 1. – 5. | Ana Kostanjšek, Polona Kovač, Nataša Gobec, Reneja Sara Centrih Kačičnik |
Sklop: Medvrstniško, medgeneracijsko in mednarodno sodelovanje | ||
IME DEJAVNOSTI | RAZRED | UČITELJ |
Pomahajmo v Evropo | 2. – 5. | Nataša Gobec |
Šolski parlament | 1. – 9. | Sanja Centrih |
Aktualni urnik razširjenega programa:
URA | PONEDELJEK | TOREK | SREDA | ČETRTEK | PETEK |
Pred začetkom pouka 6:00-7:30 | Dobro jutro | Dobro jutro | Dobro jutro | Dobro jutro | Dobro jutro |
Odmor 9:05-9:35 | Aktivni odmor | Aktivni odmor | Aktivni odmor | Aktivni odmor | Aktivni odmor |
5. 11:15- 12:00 | glasbene urice (1.r.) | TJN (5.r.) | Gibanje 1,2 | ||
6. 12:05- 12:50 | Bonton prehranjevanja (1.r.) | Bonton prehranjevanja (1. r.) | Bonton prehranjevanja (1.r.) | Bonton prehranjevanja (1.r.) | Gibanje 1, 2 |
Mali kuharski mojster 1 | Bonton prehranjevanja | Mali kuharski mojster 2 | Dobro sem, dobro smo | Zelišča male čarovnice | |
Bonton prehranjevanja | OPZ | Gibanje 3 | OPZ | TJN (4.r.) | |
7. 12:55- 13:40 | Red je domačo nalogo naret (1.r.) | Red je domačo nalogo naret (1.r.) | Pravljična gibalnica (1.r.) | Pravljična gibalnica (1.r.) | Bonton prehranjevanja (1.r.) |
Red je domačo nalogo naret | Šah | Mali inštrumenti | Dobro sem, dobro smo | Gibanje 3 | |
Logika 1 | Razredni cajtng | Gibanje 3, 4 | Sodobno kmetijstvo | TJN (4.r.) | |
Na odrskih deskah | Čuječnost | TJN (5.r.) | Ustvarjalnica | Mali kuharski mojster 3 | |
8. 13:45- 14:30 | Ustvarjalni kotiček | Ustvarjalni kotiček (1.r.) | Pravljična gibalnica | Red je domačo nalogo naret (1.r.) | Logika 3 |
Logika 2 | Šah | Mali inštrumenti | Pomahajmo v Evropo | Bralna značka | |
Na odrskih deskah | Naše okolje | Gibanje 4, 5 | Ustvarjalnica | Gibanje 4,5 | |
9. 14:35- 15:20 | Igramo se | Igramo se | Pravljična gibalnica | Igramo se | Igramo se |
Pravljična gibalnica | Naše okolje | Igramo se | Pomahajmo v Evropo | Pravljična gibalnica | |
10. 15:25- 14:10 | Igramo se | Igramo se | Igramo se | Igramo se | Igramo se |